Opis
Wszystkie elementy kalendarza są wymienialne, zaprojektowane do samodzielnego nakładania na specjalne kołeczki. Dzięki temu dziecko aktywnie uczestniczy w tworzeniu aktualnego kalendarza.
Produkt dostępny jest w wersji dwujęzycznej, a na życzenie klienta możemy wykonać kalendarz w dowolnie wybranych językach.
Funkcjonalność i możliwości wykorzystania (w domu oraz w placówkach)
- Nauka cyfr i liczb podczas ustawiania dni każdego nowego miesiąca.
- Wspólne rytuały – zaznaczanie aktualnej daty pomarańczowym wskaźnikiem.
- Rozmowy o porach roku, zmianach w pogodzie i upływie czasu.
- Idealna pomoc dydaktyczna do codziennych poranków w grupach.
- Ćwiczenie słownictwa w języku obcym (produkt dwujęzyczny).
- Praca metodą Montessori – dziecko samo decyduje, gdzie umieścić dany element.
- Łatwe wprowadzanie pojęć kalendarzowych oraz rytmów dnia, tygodnia i pór roku.
- Praca nad rozumieniem i wyrażaniem czasu.
- Wspieranie integracji sensorycznej poprzez manipulację drewnianymi elementami.
- Rozwijanie motoryki małej i koncentracji.
Co znajduje się w zestawie?
Kalendarz – główna plansza
- Format 50 × 70 cm, sklejka o grubości 12mm pomalowana atestowanym lakierem
- Nadrukowana tablica z przygotowanymi kołkami do zawieszenia odpowiednich elementów z miejscem na każdy dzień miesiąca
- Panel pogodowy
- Wyfrezowany uchwyt do wygodnego przenoszenia
- Otwór umożliwiający powieszenie na ścianie
Akcesoria i elementy wymienne
- Pomarańczowy okrągły wskaźnik – „dzisiaj” (1 szt)
- Drewniane kółeczka z cyframi 1–31 (31szt)
- Drewniane kółeczka z cyframi od 2025 do 2039 roku (13 szt)
- Nazwy dni tygodnia (PL + ENG ) (7 szt)
- Nazwy miesięcy (PL + ENG ) (12 szt)
- Nazwy pór roku (PL + ENG) oraz panele z grafiką ilustrujące każdą z nich (4 + 4 szt)
- Zestaw specjalnych okazji i świąt (Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Babci, Dzień Nauczyciela, Sylwester i inne) (23 szt)
- Drewniane pudełeczko (składane typu CLICK) do przechowywania elementów
- Stojak (łatwy w złożeniu) umożliwiający postawienie kalendarza na biurku, półce lub podłodze
Najważniejsze korzyści dla dziecka
Rozwojowe
- Rozwijanie myślenia logicznego i sekwencyjnego
- Utrwalanie pojęć czasu
- Wspieranie samodzielności (zasada Montessori)
- Ćwiczenie koordynacji ręka–oko i motoryki małej
Językowe
- Wzbogacanie słownictwa (polskiego i obcego)
- Rozmowa o pogodzie, zjawiskach, porach roku
Emocjonalne i społeczne
- Tworzenie codziennego rytmu i poczucia bezpieczeństwa
- Zaangażowanie całej grupy / rodziny w ustawianie kalendarza
- Budowanie orientacji w czasie i przewidywanie planu dnia/ tygodnia/ roku
Walory edukacyjne według grup wiekowych
1. Dzieci 2–3 lata (maluchy)
W tym wieku kalendarz pełni rolę pierwszej, bezpiecznej pomocy sensoryczno-edukacyjnej.
Rozwija:
-
Motorykę małą – dziecko uczy się nakładać drewniane elementy na kołeczki.
-
Sprawność dłoni i palców – manipulacja kółeczkami, przesuwanie, dopasowywanie.
-
Pierwsze pojęcia czasu – „dziś”, „jutro”; rozumienie, że dni zmieniają się codziennie.
-
Sprawczość – dziecko może samo „ustawić” ważne elementy kalendarza.
-
Komunikację – wskazywanie pogody, nazywanie obrazków.
Co szczególnie przyciąga maluchy:
duże elementy, kolorowe grafiki pogody i pór roku, codzienny rytuał przesuwania znacznika dnia.
2. Dzieci 3–5 lat (przedszkole – grupa młodsza)
To etap intensywnego rozwoju mowy, myślenia symbolicznego i pierwszych umiejętności matematycznych.
Kalendarz wspiera:
-
Naukę nazw dni tygodnia i cykliczność – że po poniedziałku zawsze jest wtorek.
-
Rozpoznawanie cyfr i zestawianie ich z liczbą elementów.
-
Sekwencje i logiczne myślenie – ustawianie liczb po kolei.
-
Rozumienie pór roku – różnice w pogodzie, ubiorze, aktywnościach.
-
Rozmowy o emocjach i planie dnia („dziś idziemy do przedszkola, jutro weekend”).
W placówkach – idealny do porannych kręgów, tworzenia rytuału rozpoczęcia dnia.
3. Dzieci 5–7 lat (przedszkole – grupa starsza / zerówka / początek szkoły)
To okres, w którym dziecko zaczyna dobrze rozumieć pojęcia czasu i coraz pewniej liczy.
Walory edukacyjne:
-
Nauka miesięcy i ich kolejności.
-
Zrozumienie liczby dni w miesiącu – który miesiąc ma 31, a który mniej.
-
Porównywanie informacji – jaka jest dziś data vs. jaka była wczoraj.
-
Czytanie globalne – nazwy dni i miesięcy, zwłaszcza w wersji dwujęzycznej.
-
Pierwszy kontakt z językiem obcym dzięki dwujęzycznym etykietom.
-
Myślenie przyczynowo-skutkowe – jak zmienia się pogoda, dlaczego zmieniają się pory roku.
Dzieci w tym wieku chętnie same ustawiają cały miesiąc, co buduje samodzielność i poczucie odpowiedzialności.
4. Dzieci 7–10 lat (szkoła podstawowa – klasy 1–3)
Choć kalendarz jest skierowany głównie do młodszych dzieci, świetnie sprawdza się również w edukacji szkolnej.
Wspiera:
-
Planowanie – zapisywanie i oznaczanie ważnych dni, świąt, wycieczek, urodzin.
-
Uczenie się języka obcego – realne użycie angielskich nazw miesięcy, dni i pojęć pogodowych.
-
Matematykę w praktyce – liczenie do 31, wsteczne liczenie dni do wydarzenia, operowanie datami.
-
Pojęcia kalendarzowe – tydzień, miesiąc, rok, pora roku.
-
Rozwijanie samodyscypliny i organizacji – nawyk codziennej aktualizacji.
W klasach 1–3 świetnie sprawdza się jako tablica edukacyjna do pracy z całą grupą.
5. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
Kalendarz jest zgodny z wieloma elementami pedagogiki Montessori i SI.
Pomaga w:
-
budowaniu poczucia bezpieczeństwa poprzez stały rytm dnia,
-
rozwijaniu komunikacji alternatywnej – wskazywanie dat i pogody,
-
wzmacnianiu koncentracji uwagi przez pracę z dużą tablicą,
-
ćwiczeniu precyzyjnych ruchów dłoni,
-
porządkowaniu otaczającego świata i rozumieniu zmian.
Kalendarz działa uspokajająco dzięki naturalnemu materiałowi i uporządkowanej przestrzeni wizualnej.
Producent/ Osoba odpowiedzialna na terenie UE
Foxy Family Kamil Lisowski
Zagrody 28/1
43-344 Bielsko-Biała, Polska
Nasze produkty powstają w Polsce.
Do produkcji używamy:
1. sklejki liściastej posiadającej certyfikat Forest Stewardship Council® – FSC gwarantujący, że produkty zostały wytworzone z materiałów pochodzących z odpowiedzialnie gospodarowanych źródeł
2. bezpiecznych certyfikowanych farb na bazie wody
Każdy element zabawki starannie szlifujemy.
Kalendarz Foxy Family podlega i spełnia regulacje Dyrektywy 2009/48/WE w sprawie bezpieczeństwa zabawek, wymaganiom norm PN-EN 71-1, PN-EN 71-2 i PN-EN 71-3 oraz rozporządzeniu GPSR (UE) 2023/988.
Cechami drewna są niejednolitość faktury, zróżnicowana struktura, przebarwienia, sęczki. Nie stanowią one wad produktu.









Opinie
Nie ma jeszcze żadnych recenzji